فاکسکان می‌خواهد یک کارخانه جدید 9 میلیارد دلاری در عربستان سعودی بسازد

فاکسکان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اپل می‌خواهد یک کارخانه جدید 9 میلیارد دلاری در عربستان سعودی بسازد. گفته شده که این کارخانه می‌تواند فعالیت‌های فاکسکان را به حوزه‌های جدیدی مثل تولید اتومبیل و شاید خودروی اپل گسترش دهد.

به گزارش وال استریت ژورنال، فاکسکان پیشنهاد ساخت کارخانه‌ای با دو خط تولید به ارزش 9 میلیارد دلار را به دولت عربستان سعودی داده است. این کارخانه ظاهرا برای تولید اقلامی مثل ریزتراشه‌ها، قطعات خودروهای برقی و پنل‌های نمایش استفاده خواهد شد.

حالا هر دو طرف ماجرا در حال ارزیابی شرایط پیرامون عواید این پروژه‌اند. ظاهرا دولت عربستان از فاکسکان تضمین می‌خواهد که حداقل دو سوم از محصولات خروجی این کارخانه در زنجیره تامین این شرکت به کار گرفته شود. عربستان با این کار می‌خواهد از سودآوری این کارخانه اطمینان پیدا کند.

از آن سو، فاکسکان هم خواستار مشوق‌های مالی، معافیت‌های مالیاتی و یارانه‌های انرژی است. این شرکت در ازای این مشوق‌ها کارخانه بزرگی در شهر «نیوم» احداث خواهد کرد. عربستان سعودی قصد دارد با گسترش شهر فناورانه نیوم از اتکای بیش از حد خود بر درآمدهای نفتی بکاهد.

فاکسکان مشوق‌های دولتی می‌خواهد

در گزارش امروز گفته شده که فاکسکان با امارات متحده عربی هم در حال گفتگو برای پروژه مشابهی است. بنابراین نمی‌توان گفت که این کشور لزوماً می‌خواهد کارخانه خود را در عربستان بسازد. فاکسکان می‌تواند با این کارخانه به حوزه تولید خودرو که مدت‌هاست قصد ورود به آن را دارد، قدم بگذارد.

به‌علاوه، این تامین‌کننده بزرگ می‌تواند با احداث کارخانه در خاورمیانه تمرکز خطوط تولید خود را از شرق آسیا بردارد تا در صورت بروز مشکلات گوناگون از جمله جنگ و همه‌گیری‌های مثل کرونا به مشکل حادی برخورد نکند.نکته جالب این‌جاست که تیم کوک، مدیرعامل اپل و سایر مدیران اجرایی این شرکت چند سال پیش در مقر اپل با ولیعهد عربستان محمد بن سلمان دیدار کردند و از گفتگوهایی در زمینه توسعه اپلیکیشن، فرصت‌های آموزشی، سرمایه‌گذاری و غیره خبر دادند.

منبع مطلب : digiato.com

پی‌نوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.