قابلیت جدید اینستاگرام, برای لایو خود ناظر انتخاب کنید

شاید برایتان پیش آمده باشد که هنگام برگزاری یک لایو در اینستاگرام مجبور شده باشید با کامنت‌های ناخواسته کلنجار بروید یا دسترسی کسی به لایو را محدود کنید، اما از انجام این کار بازمانده باشید. با قابلیت تازه‌ای که اینستاگرام معرفی کرده، دیگر نیازی نیست نگران این مورد باشید زیرا اکنون شخص دیگری می‌تواند تمامی این کارها را به جای شما انجام دهد.

طبق این قابلیت تازه، از امروز می‌توانید یک «ناظر» و یا به عبارتی آشناتر، یک مبصر برای لایوهای اینستاگرامی خود انتخاب کنید. این ناظر می‌تواند به جای شما کامنت‌ها را گزارش دهد، دسترسی یک کاربر خاص به کامنت‌گذاری را مسدود کند و در نهایت می‌تواند کاربران دردسرساز را از لایو بیرون کند.اولین شایعه‌ای که به این قابلیت اشاره کرده بود، اسکرین‌شاتی بود که ماه نوامبر و توسط منبعی به نام «الساندرو پالوتزی» منتشر شد.

نحوه انتخاب ناظر برای لایو اینستاگرام به چه صورت است؟

انتخاب ناظر برای لایو بسیار ساده است و استریمر می‌تواند با لمس گزینه «…» در بخش کامنت، ناظر موردنظر خود را جستجو کند و یا کسی را از میان افراد توصیه شده توسط اینستاگرام به عنوان ناظر لایو انتخاب کند.هدف اینستاگرام از اضافه کردن قابلیت مذکور این بوده که کاربران را از تعاملات ناخواسته دور کند و فضایی جهت یک گفتگوی مثبت و متمدنانه را برای مخاطبان ایجاد کند. حرکتی که می‌توان به کمک آن نظرات نامناسب را از لایوها حذف کرد.

«متا» یا همان فیسبوک قدیم سابقه‌ای بسیار طولانی در نظارت بر شبکه‌های اجتماعی خود و ضوابط آنها دارد و چند سال اخیر نیز درگیری بسیاری با نحوه انتشار مطالب مرتبط با همه‌گیری را پشت سر گذاشت. بنا به گفته مسئولین این شرکت با اینکه هنوز جلوگیری از برخی کامنت‌های مخرب ممکن نیست اما این قابلیت جدید می‌تواند گام مثبتی به سوی ایجاد محتوای ایمن باشد.

گفتنی است که استریمرهای «توییچ» (Twitch) چندین سال است که به گزینه انتخاب ناظر دسترسی دارند و به نظر می‌رسد اینستاگرام نیز به تقلید از توییچ چنین گزینه‌ای برای کاربران ایجاد کرده است.

منبع مطلب : digiato.com

پی‌نوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.