معرفی انواع سلاح‌ها در بازی Fortnite

بازی فورتنایت

قرارگیری فورتنایت در فروشگاه گوگل پلی سبب شده تا هجومی را از سوی تازه‌واردان و مبتدیانی که هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اند، شاهد باشیم لذا ارائه محتوای آموزشی برای اصول اولیه بازی فورتنایت، به نظر ضروری می‌رسد. در این مقاله از ویجیاتو به معرفی و بررسی انواع سلاح‌های فورتنایت پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید.

تنوع سلاح در فورتنایت به اندازه دیگر عناوین مشابه نیست، به علاوه سیستم نام‌گذاری اسلحه‌ها نیز در فورتنایت نسبتا ساده است. به عنوان مثال در پابجی با نام‌هایی چون M4A1 و M16A1 و AK47 مواجه می‌شوید اما در فورتنایت، صرفا به ذکر نام کلاس تسلیحاتی بسنده شده است و مثلا دسته‌ای از سلاح‌ها صرفا به نام اسالت در بازی حضور دارند که در سطوح مختلفی از Common تا Mythic ارائه شده‌اند.

فورتنایت

البته سلاح‌های فورتنایت علی‌رغم تنوع نسبتا پایین، در نحوه و میزان کارآیی با یکدیگر تفاوت‌هایی اساسی دارند و این سبب می‌شود به جز اسالت رایفل‌ و SMG که کارآیی آن‌ها تقریبا عمومی است، بعضی شرایط خاص فقط و فقط سلاح مناسب خود را بطلبد.

سطوح مختلف یک سلاح


سلاح در فورتنایت

همانطور که قبلا گفتیم، هر سلاح فورتنایت دارای سطوح مختلفی از Common تا Mythic است که شبیه به سیستم کدگذاری با رنگ در World of Warcraft با رنگ‌های گوناگون از یکدیگر متمایز می‌شوند:

  • Common
  • Uncommon
  • Rare
  • Epic
  • Legendary
  • Mythic

سلاح‌های فورتنایت
لذا دست‌یابی به سلاح برتر در فورتنایت به مراتب آسان‌تر از بازی‌های دیگر است؛ به جای این که بگردید و بگردید تا برترین اسلحه را بیابید، سلاحی را برگزینید و آن را تا سطح Mythic ارتقاء دهید.

اسالت


بازی فورتنایت

اسالت سلاحی چندمنظوره در فورتنایت است که در فواصل متوسط تا طولانی، با سرعت شلیک، دقت و نرخ آسیب مناسبی که دارد برای انواع نبردهای ممکن توصیه می‌شود. برخی از انواع آن نظیر مینی‌گان سرعت شلیک فوق‌العاده‌ای دارد و شما را از تعویض خشاب بی‌نیاز می‌کند و به جای شلیک دقیق به دشمنان، برای تخریب سازه‌ها بسیار مناسب است.

اسالت‌ها در فورتنایت شامل assault rifle و heavy assault rifle و burst assault rifle و suppressed assault rifle و minigun و drum gun هستند. به عنوان یک قاعده کلی در فورتنایت می‌توان گفت که بایستی در هر موقعیت، یکی از انواع سلاح‌های اسالت را همراه خود داشته باشید؛ البته در نبردهای نزدیک، SMG و شات‌گان بهتر عمل می‌کنند.

SMG


فورتنایت

SMG به عنوان نسخه کوچکتر، مرگبارتر و سریع‌تر اسالت‌ها در بازی حضور دارند که با نرخ آتش بسیار بالای خود، از DPS فوق‌العاده‌ای برخوردارند اما بواسطه لگد و برد پایین، برای نبردهای فواصل متوسط تا طولانی توصیه نمی‌شوند.

لذا اگر SMG در دست دارید، به دشمن اجازه ندهید از شما فاصله بگیرد. مطمئن باشید SMGها در فورتنایت چنان DPS بالایی دارند که هدفی از زیر بار شلیک‌های آن زنده خار نخواهد شد.

 

شات گان


شات گان فورتنایت

همانند سایر بازی‌های بتل رویال، عمده کارآیی شات گان در چند دقیقه ابتدایی مسابقه است که همه در تقلا برای غارت سلاح و تجهیزات هستند لذا نبردها شلوغ و فواصل بسیار نزدیک است. به طور کلی شات گان در فورتنایت برای مبارزات نزدیک کارآمد است لذا بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای که سازه‌هایی تخصصی برپا می‌کنند و به راحتی به دشمنان خود نزدیک می‌شوند، از طرفداران شات گان به شمار می‌آیند.

شات گان نرخ آسیب فوق‌العاده‌ای دارد اما بدلیل سرعت آتش پایین، استفاده از آن کمی تخصص و تسلط می‌طلبد.

اسنایپ رایفل


اسنایپ رایفل فورتنایت

اگر فاصله زیادی با دشمن خود ندارید، عطای اسنایپ رایفل را به لقایش ببخشید مگر آن که خداوندگار تیراندازی باشید و بتوانید با یک 360 noscope مهیج، هر که را که می‌خواهید با شلیک فقط یک گلوله به دیار باقی رهسپار کنید؛ حتی اگر سپر و درجه سلامتی کامل داشته باشد. البته فورتنایت پارامتر مسافت را در شلیک لحاظ می‌کند لذا گلوله‌های شلیک شده از اسنایپ رایفل بلافاصله به هدف اصابت نمی‌کنند که این شانس اصابت گلوله را به دشمن کمی کاهش می‌دهد لذا اسنایپ رایفل را به تازه‌واردان فورتنایت توصیه نمی‌کنیم.

تپانچه، کلت، هفت‌تیر و باقی دوستان!


تپانچه، کلت، هفت‌تیر و باقی دوستان!
اجازه دهید آن‌ها را به نام عمومی پیستول صدا بزنیم. پیستول‌ها از سایر سلاح‌های بازی ضعیف‌تر هستند اما شانس یافتن آن‌ها در شرایط ابتدایی مسابقه که همگی با دستان خالی به دنبال سلاح و تجهیزات می‌گردند، کم نیست. در این شرایط به هیچ عنوان توفیق دست‌یابی به یک پیستول را دست کم نگیرید چرا که اصابت ۴ یا ۵ گلوله از آن می‌تواند دشمن را از پای درآورد. فورتنایت سلاح‌های دیگری نیز نظیر crossbow و rocket launcher دارد اما انواع رایج آن، همان‌هایی بود که در این مقاله به ذکر آن‎ها پرداختیم. سلاح مورد علاقه شما در فورتنایت کدام است؟

منبع مطلب : vigiato.com

پی‌نوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.