ناسا و ماموریت جدید برای مطالعه دقیق تر از خورشید

ناسا اعلام کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خورشید و نحوه تاثیر آن بر محیط فضایی، قصد دارد تا در آینده دو ماموریت جدید را آغاز کند.

خورشید علاوه بر اینکه منبع گرما و نور باشد، به روش‌های مختلفی بر محیط فضایی هم تاثیر می‌گذارد. همچنین تشعشعات رادیویی و ذرات بارداری را منتشر می‌کند که در یک پدیده پیچیده به نام آب و هوای فضایی با میدان مغناطیسی زمین ارتباط برقرار می‌کند. این امر هم می‌تواند سلامت فضانوردانی را تحت تاثیر قرار دهد که از منطقه محافظت شده مغناطیس‌سپهر زمین خارج شده‌اند و هم روی وسایل الکترونیکی در مدارهای بالا مانند ماهواره‌ها تاثیرگذاری است.با این وجود، ناسا قصد دارد با دو ماموریت فضایی جدید خود که کاوشگر خورشیدی چندلایه (MUSE) و HelioSwarm نام دارد، اطلاعات بیشتری درباره این ستاره کسب کند.

جزئیات ماموریت‌های ناسا برای مطالعه خورشید

«توماس زوربچن» از ناسا در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد: «MUSE و Helioswarm بینش جدید و عمیق‌تری درباره آب و هوای فضایی و اتمسفر خورشید ارائه می‌کند. این ماموریت‌ها نه تنها باعث افزایش علم ما از دیگر ماموریت‌های هلیوفیزیکی که انجام شده می‌شود، بلکه یک دیدگاه منحصر به فرد و رویکرد جدید برای درک اسرار ستاره ما ارائه می‌کنند.»

MUSE فضاپیمایی است که در مدار اطراف زمین قرار می‌گیرد و با دو ابزار خود طول موج تابش پرانرژی فرابنفش (EUV) را بررسی می‌کند. این فضاپیما به طور خاص تاج خو‌رشید را بررسی خواهد کرد و به دنبال نحوه گرم شدن آن و خروجی انرژی است که پدیده آب و هوای فضایی را ایجاد می‌کنند.

Helioswarm نیز از یک صورت فلکی با 9 فضاپیما تشکیل شده است که تغییرات میدان مغناطیسی خو‌رشید و بادهای خورشیدی را اندازه‌گیری می‌کنند. «پگ لوچ»، معاون بخش هلیوفیزیک ناسا توضیح می‌دهد: «ماهواره‌های کوچک Helioswarm با همکاری به عنوان یک صورت فلکی، توانایی منحصر به فردی را برای بررسی تلاطم و دگرگونی باد خورشیدی فراهم می‌کند.»

منبع مطلب : digiato.com

پی‌نوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.