با افزایش سهم بازار شرکتهای چینی تولیدکنندهی تلویزیون، سامسونگ در این حوزه با چالشهای جدیدی مواجه شده است.
به گزارش SamMobile، مجموع سهم بازار دو تولیدکنندهی برتر تلویزیون در جهان یعنی سامسونگ و الجی نیز روند کاهشی داشته است. از طرف دیگر، مجموع سهم بازار رقبای چینی این دو شرکت ازجمله هایسنس، TCL و شیائومی از ۲۵٫۳ درصد به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است. نکتهی جالب درمورد این گزارش، افزایش سهم بازار TCL و نزدیکتر شدن آن به الجی است. درواقع سهم بازار TCL در نیمهی اول ۲۰۲۲ به ۱۱٫۱ درصد رسید، درحالیکه سهم بازار الجی در این بازهی زمانی ۱۳٫۷ درصد بود.
دلیل اصلی افزایش رقابت در بازار تلویزیون، این است که برندهای چینی محصولاتی با کیفیت با ویژگیهای فراوان و همچنین قیمت مقرونبهصرفه روانهی عرضه کردهاند. درواقع برخی محصولات LED و LCD شرکتهای چینی با محصولات برندهای کرهای قابل مقایسه هستند. عامل مهم دیگر این است که الجی و سامسونگ اکنون روی محصولات OLED و فناوریهای پیشرفته مانند miniLED و 8K تمرکز کردهاند.
درحالحاضر سامسونگ و الجی تنها شرکتهای جهان هستند که پنلهای OLED مخصوص تلویزیون تولید میکنند. عرضهی جهانی این پنلها اکنون در تسلط الجی قرار دارد و ازطرف دیگر سامسونگ پنلهای QD-OLED خود را به شرکتهای دیگر ازجمله سونی میفروشد. درحالیکه شرکتهای چینی، تولید پنلهای OLED موبایلی خود را افزایش دادهاند، اما در حوزهی تولید پنلهای OLED تلویزیون همچنان بسیار عقبتر از رقبای کرهای هستند. تجربهی نرمافزاری ازجمله حوزههای دیگری است که الجی و سامسونگ روی آن تمرکز زیادی دارند.
منبع مطلب : zoomit.ir
پینوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ارسال پاسخ