در پی درخواست اوکراین ایلان ماسک ماهواره استارلینک را برای اوکراین فعال کرد

استارلینک و اوکراین

در پی درخواست وزیر تحول دیجیتال اوکراین برای راه اندازی سرویس های اینترنتی استارلینک به جای سرویس های نابود شده این کشور، ایلان ماسک اینترنت ماهواره استارلینک را برای اوکراین فعال کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، توییت اخیر ایلان ماسک که در روز شنبه منتشر شد از فعال شدن سرویس استارلینک در اوکراین خبر میدهد. علاوه بر آن در آینده ترمینال های بیشتری نیز فعال خواهند شد. پس از درخواست معاون نخست وزیر اوکراین از اینلان ماسک سیستم اینترنتی این کشور بدون نیاز به کابل های فیبر نوری فعال شده است.

کاربران اوکراینی برای استفاده از اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس باید از کیت های مخصوص شرکت اسپیس ایکس استفاده کنند تا بتوانند سیگنال های پهنای باند ارسالی به زمین را دریافت کنند. اسپیس ایکس تاکنون ۲ هزار ماهواره استارلینک با هدف ایجاد شبکه اینترنت پرسرعت در مدار زمین قرار داده است. از این تعداد ۱۲ هزار ماهواره دیگر نیز در آینده به مجموعه ماهواره‌های استارلینک اضافه خواهند شد تا بتواند تمامی مناطق را پوشش دهد. پس از این اقدام ایلان ماسک، میخائیل فدوروف معاون نخست وزیر اوکراین طی توئیتی از اقدام اسپیس ایکس تشکر کرد.

منبع مطلب : techna.news

پی‌نوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.