ساخت سوپر جاذب ایرانی با 70 درصد کاهش مصرف آب برای محصولات کشاورزی

سوپر جاذب های موثر در بخش کشاورزی

محصول ساخته شده توسط شرکت دانش بنیان ایرانی نوعی سوپر جاذب جدید است که می تواند در بخش کشاورزی با افزایش راندمان سطح زیر کشت تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت دانش بنیان ایرانی نوعی سوپر جاذب قابل استفاده در بخش کشاورزی ساخته که از مواد پلیمری تشکیل می شوند و قادرند تا ۵۰۰ برابر وزن خود آب را درون خود نگهداری کنند. درون این ابر جاذب ها شبکه‌هایی وجود دارد که باعث جذب آب خواهد شد.

با توجه به کمبود آب و ضرورت استفاده از آن در باغات و مزارع استفاده از چنین مکانیسمی بسیار مناسب خواهد بود. به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان این ماده جدید می‌تواند با جذب آب و مواد مغذی خاک متورم شده و سپس به صورت تدریجی ریشه گیاه را آبیاری کند. به گفته وی با کمک این محصول علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب می‌توان مدت زمان بیشتری را بدون آبیاری مجدد گذراند. از مهم ترین ویژگی این سوپرجاذب، جذب بالاتر آب و ثمردهی محصولات کشاورزی توسط آن خواهد بود. علاوه بر آن می توان از آن در آبیاری درختان، گیاهان جالیزی، کشت دیم، فضای سبز و چمن کاری، جابجایی نهال و هیدروپونیک استفاده کرد. همچنین در بخش های صنعتی و بهداشتی نیز کاربرد خواهد داشت. این ماده باعث کاهش ۷۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی، افزایش ۲۰ درصدی محصول و همچنین کاهش مصرف کود مورد نیاز در کنار افزایش عمر گیاه خواهد شد.

منبع مطلب : techna.news

پی‌نوشت: تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.