چرا عمر باتری ایرپاد ها کم است؟

چرا عمر باتری ایرپاد ها کم است؟

چرا ایرپادهای true wireless فارغ از هر برندی که دارند عمرشون زود تموم می‌شه؟ ما توی این پست مثالمون رو با ایرپاد اپل می‌برم جلو بخاطر اینکه اپل پُرفروش‌ترین ایربادزهای true wireless رو در سراسر دنیا هستند, مسئله از باتری شروع می‌شه, لیتیوم یون!! به سبب مکانیزیمی که این نوع از باتری‌ها دارند و فیزیکی که این باتری‌ها دارند شما بعد از استفاده دو ساله از ایربادزهاتون شاهد کاهش شدید طول عمر باتری هستید, اما چرا این اتفاق می‌افته؟

موضوع اصلاْ پیچیده نیست, توی هر ایرپاد در قسمت پایین و پایه باطری قرار گرفته شده که با توجه به ساختار باتری‌های لیتیوم یونی باید این موضوع رو مدنظرتون قرار بدید که برای افزایش طول عمر این نوع از باطری نباید باتری به 10٪ درصد شارژ برسه یا کاملاْ یا به قولی فول شارژ بشه توصیه سازندگان این نوع از باتری و محققان این هست که حتماْ و حتماْ شارژ ایربادز یا هر دستگاهی که از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنه رو بین 20 الی 80 درصد نگه دارید تا با این کار عمر باتری شما پس از مدتی طولانی استفاده افت شدیدی نکنه و بتونید استفاده بیشتری از دستگاهتون بکنید.

اما چرا نباید باتری شارژ کامل یا به 10 یا کمتر از 10 درصد شارژ برسه؟

زمانی که باتری به 10 درصد یا کمتر از اون میرسه و شما شروع به شارژ باتری می‌کنید و شارژ باتری رو به 100 درصد می‌رسونید در این سیکل فشار بسیار زیادی رو باتری تحمل می‌کنه که این فشار یا discharge باعث می‌شه که ساختار باتری آسیب جدی ببینه و در درازمدت منجرب به کاهش کیفیت و طول عمر اون بشه.

روش افزایش طول عمر باتری ایرپاد (Air Pods)

همانطور که بالاتر گفتید برای جلوگیری از دیپ شارژ شدن و کاهش طول عمر ایرپادزی که استفاده می‌کنیم بهتر است که شارژ باتری را در محدوده 20 الی 80 درصد نگه‌داریم تا باعث طول عمری باتری مورد استفاده در ایربادزمان شود و حداقل بتوانیم برای مدت طولانی‌تر از دستگاه مورد استفادمان بهره ببریم.